
Examen som Digital Conversion Manager
Vid sidan av sitt jobb hos Digitalpartner har Viktor studerat Digital Conversion Manager!
Bilden visar Viktor Hörman med sina två examens, Digital Conversion Manager och Sales Manager!
Grattis Viktor Hörman
Vi på Digitalpartner är stolta och glada över att Viktor Hörman har lyckats kombinera studier och arbete under de senaste åren. Viktor tog examen som Sales Manager på Affärshögskolan i Örebro för ett år sedan och nu i december som Digital Conversion Manager på Sälj & Marknadshögskolan i Stockholm. Att studera heltid och samtidigt göra ett så bra jobb med våra kunder är en stor bedrift, grattis!
Vad har varit bäst med utbildningen?
”Jag har fått med mig extra mycket kunskap eftersom jag lärt mig teorin i skolan och sedan applicerat mina nyvunna kunskaper direkt i mitt arbete. Det jag gillar med utbildningen är kombinationen med att den bedrivs på distans och att den är intensiv. Sen att den handlar om konverteringsoptimering gör den väldigt relevant för mig i mitt dagliga arbete.” Svarar Viktor Hörman
Vad har varit största utmaningen?
”Det har helt klart varit att jag kombinerat heltidsstudier med att jobba mer än heltid. Sena kvällar och studier på helger har varit standard för mig sedan några år tillbaka.”
Vad tar du med dig från utbildningen?
”Jag har blivit mycket tryggare i min roll som Digital Strateg nu med den kunskapen jag fått med mig av utbildningen. Sedan att vara 1 av 14 i hela Sverige som har examen som Digital Conversion Manager gör att jag och Digitalpartner nu har kompetens som är unik.”
Har du studerat klart nu?
”I dagens samhälle gäller det att ständigt lära sig nya saker för att hänga med i utvecklingen, framförallt i min bransch. Så jag skulle inte säga att jag studerat klart, men jag kommer inte studera på heltid igen. Däremot finns det många relevanta kompetenshöjande certifikat från bland annat Google som jag kommer ta!” Säger Viktor Hörman

Digital Conversion Manager
En Digital Conversion Manager är som en blandning mellan en Digital Strateg, Webbutvecklare och en Digital Marknadsförare. Utbildningens röda tråd är digital konverteringsoptimering vilket kortfattat innebär att få besökaren att bli kund. En konverteringsoptimerare ser till att ditt företag får relevant trafik och genom att optimera hemsidan få trafiken att gå från besökare till betalande kund!
Sälj & Marknadshögskolan
Utbildningen är framtagen av Sälj & Marknadshögskolan i Stockholm. Vilket är en högt ansedd högskola som utbildat kompetenta säljare och marknadsförare i flera årtionden!